13.1.2020 Učivo pro nemocné
Vážení rodičové,
situace se má tak, že ve čtvrtek do školy přišlo 7 dětí, v pátek 6 a dnes 4. Proto jsme zabrzdili probírané učivo a opakujeme. Pokud to zdravotní stav Vašich dětí dovoluje, opakujte též:
M - násobilka, násobení a dělení v oboru malé násobilky, + a - do 1 000 zpaměti i písemně pod sebou, slovní úlohy typu " Koupil jsem 10 rohlíků po 2 Kč, 4 tyčinky po 9 Kč a 7 žvýkaček po 8 Kč. Měl jsem 100 Kč. Kolik Kč mi zbylo?" A dejte jim tam třeba, že vracejí ještě 5 lahví po 3 Kč apod....
ČJ - čtěte knihu - část nahlas, část pro sebe. Povídejte si: kdo je hlavní hrdina, co je na něm fajn, kdo je záporný, proč, je v příběhu něco, co by šlo řešit jinak....Opakujte vyjmenovaná slova po Z a B - nazpaměť. Hlavně je zkusit najít v textu, opsat správně (Snažte se, ať je opíší správně, tzn. ne diktát, ale vyhledání a opis, ať si je správně zafixují.) Zkuste i toto: https://skolakov.eu/cesky-jazyk-3-trida/vyjmenovana-slova-po-b
Závěrečné písemky budeme psát, až si učivo shrneme a zopakujeme i za cenu toho, že by to mělo být později. Děti budou vědět přibližný termín písemky z M a ČJ.
V ČJ - dokázat najít ve větě podstatná jména, přídavná jména a slovesa. U podstatných jmen určit rod a číslo. Návod naleznete v sešitě ČJ - školní nebo v učebnici.
Tady Vám budu postupně vpisovat, co jsme za den vypracovali, ať na tom můžete také pracovat. Sešity nechám na vrátnici.
M - prac.seš. s.27/10; s.28/1,2,3; s.29/6,7; 30/1; 24/2
M - uč. s. 27/1 + prac.seš. s. 22/3
M - uč. s.30/šipky a 1
MATÝSEK - s.32/1; s.32/2; 39/3; 27/3; 28/4
Prac. list "Můj rok 2020" obě str.
PRV - přečíst str. 24 a popovídat si; s.25+26 přečíst. otázky, povídání
ČJ - prac. seš. žlutý s.6-7/5a,b; s.8/8; s.8/6,7; s.8/9; s.9/10; s.10/14,15,19
ČJ - učebnice s.25/1 a hvězdička
ČJ - čítanka s 99-100
ČJ - děti by měly umět napsat podle diktátu větu, určit podstatná jména, přídavná jména a slovesa. U podstatných jmen určit rod a číslo. Toto jsme např. dělali dnes (zkuste to):
poslechnout si nebo přečíst pohádku Dlouhý, Široký a Bystrozraký;
Uč. "Víš, co čteš" - s.26-27
Prosím o přípravu na interpretaci básně. Návrhy básní máte zde v odkazu na rajce.net. Mohou to být i jiné texty, avšak dbejte na to, aby měly přibližně stejný rozsah jako mnou navrhované, byly odpovídající věku a byly nové. Interpretace proběhne 23.1. ve třídě. Texty si z rajcete vytiskněte:
Přeji Vašim dětem brzké uzdravení a těším se na ně tady ve škole!
Váš pan učitel Viktor Dořičák